Søndagssang: Bloc Party - Kreuzberg

Surprise, surprise

photo roadtrip-apr16.jpegSå er jeg retur efter en skøn weekend, hvor jeg virkelig er blevet forkælet – måske har nogen af jer fulgt med på Snapchat (modemedmere)?  Som jeg hintede i sidste uge, havde hr. kæreste arrangeret en hemmelig tur, og jeg kunne på ingen måde gætte, hvor vi skulle hen. Især fordi vi først kørte mod lufthavnen, og jeg troede, vi skulle til Malmø… Men så tog hr. kæreste motorvejen den anden vej, og da vi krydsede Storebælt, var mit næste gæt selvfølgelig, at vores destination var et sted på Fyn.

Vi drejede af i Nyborg, og jeg troede, at vi måske skulle hjem til Svendborg, men endnu engang drejede vi af inden og vendte næsen mod Faaborg! Her var vi en tur på det smukke og overskuelige Faaborg Museum, inden det var ud i igen bilen og rundt i det smukke sydfynske landskab. Nu er det jo ikke fordi, jeg overhovedet er partisk, men Sydfyn er bare det smukkeste sted i Danmark!

Vi drejede ind af en allé og kørte ned mod Hvedholm Slot, hvor det viste sig, at vi skulle overnatte. Vi gik en tur rundt på den smukke grund, inden hr. kæreste insisterede på, at vi endnu engang skulle ud i bilen, for han ville se den lokale rundkirke. Vi endte med at køre til Assens og retur, og på vej tilbage parkerede hr. kæreste bilen ved Falsled Kro, hvor vi skulle spise middag!

Her nød vi seks overdådige og velsmagende retter – inklusiv det vildeste ostebord, jeg nogensinde har set – før vi trillede mætte og glade tilbage til Hvedholm slot, hvor jeg faldt i søvn i himmelsengen mæt på både mad og oplevelser 🙂

Morgenen efter kørte vi igen ud i det blå, og endte ved færgen ved Bøjden, hvor vi sejlede til Fynshav på Als. Videre mod Dybbøl for at mærke lidt til historiens vingesus, inden vi tog et smut forbi grænsen for at shoppe lakrids, Cola Zero og Fanta Exotic i stride strømme. Jeg sagde jo, at jeg blev forkælet 😉

Så var det ellers næsen hjem mod København efter en virkelig fantastisk weekend, hvor jeg blev mindet om, at jeg altså er rimelig heldig med ham der hr. kæreste 😉